Prao

Lite uppdatering om prao´n då.  Jag praoade alltså på Mammas jobb. Hon är Trädgårdsmästare på ett gymnasium, typ. Aaa, kom ner dit vid 8.30. Satt först vid datorn, men sen var jag tvungen att gör något. Jag fick hänga upp gurkplantor på snören och vattna sånnadär lång växter. Jag lyckades SJÄLVKLART blöta ner både mej, mina byxor OCH skor. Suck. Hur som helst. Sen så blev det lite roligare. Skolan hade precis köpt en kamera som ingen förstog sej på, men det gjorde jag eftersom jag är såååå otroooligt teknisk då.... Sen så gick jag runt och fotade blommor på eget kommando. Sjukt bra skärpa på den kameran, en sån ska jag ha! Efter lunch så skulle mamma tagit kort på några elever som ska va med i nån tidning. Men jag fick fota istället.
Sen blev det jättetråkigt igen, så tjatade till mej att få köra John Deere Gaitorn en stund.( Det är typ som en liten bil med flak fast utan "överdel" altså öppen överdel) Det hela började väl hyffsat bra, maskinen startar, och rullar snällt ut på bakgården. Det hela blir bara värre och värre, när jag trycker ner gasen så flyger den stackars Gaitorn iväg, varpå jag tvärbromsar i ren panik. Så håller det på, gas-broms-gas-broms. Stackars mamma som sitter brevid skriker av skräck (Ok, det var lite och ta i, men nästan) Medans jag får håller på att skratta ihjäl mej.
När jag äntligen lärt mej hur man håller ett jämt och fint tempo så blir jag  tvungen att backa och svänga. Backa och svänga. Paniken börjar genast växa. jag är bara centimetrar ifrån att svängbacka in i väggen när jag tillslut  infinner kontroller och släpper gasten som jag fenetiskt (heter det så?)  stampat på dom senaste minutrarna.
Så kan det gå!

Jaja, det slutade ju väl iallafall.

Kommentarer
Postat av: ellennellieh

haha aaaw XD Men som du sa, det slutade ju väl trots allt ;)
nå har du varit till stor hjälp för skolan? ;)

2008-03-07 @ 21:28:45
URL: http://www.ellennellieh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0