Cupcake tårta

Jag har  minsann varit huslig och duktig. Jag har nämligen kletat ihop en CupCake tårta! 
Jag vet, det låter helskummt. (För er som är TOTALT obildade så är Cupcake INTE Muffins med dekoration på, det är nämligen något som människor med total NOLL känsla för omvårdnad av Cupcakes säger, det är mycket, mycket mer än så)

Jag hade ett vanligt sockerkaks recept och tillsatte 5 msk kakao. Sedan gräddade jag detta efter anvisningar, gjorde den iofs lite kletigare, blir så mycket godare då ju!

Choklad-mint Frosting:

1pkt philadelfiaost (200g)
1pkt floursocker (300g)
50g mjuk smör
kakao 
citronsaft
mint arom

Jag blandade ihop alla ingridienser. Ha i kakao, mintdroppar och citronsaft efter smak!
Sedan så är det bara att breda ut på den avsvalnade chokladkakan.
Garnera med vad du vill och servera!

Lägger upp lite bilder också. Som ni redan vet (åtminstonde några av mina kära bdb läsare)
har jag haft ihjäl min käraste kamera, (bra jobbat) så det blir kassa mobilbilder tills dess att jag har
tjatat ihjäl min mamma att köpa en. Man ser skitdåligt, men jag vet att ni älskar´t.

          


Vilket är erat bästa frostningsrecept?

Kommentarer
Postat av: ellennellieh

give it to me? ;)

nu blev jag sugen på att baka ju -mad-

(ser du en kommentar med under 500 meningar o__O)

2008-03-05 @ 19:49:23
URL: http://www.ellennellieh.blogg.se
Postat av: Fanny

Neinei, den ska jag ha själv!
Baka på du bara.
Det är bra Ellen, det börjar ta sei, det här med skrivandet

2008-03-05 @ 19:52:33
URL: http://fanniieh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0