Fenomenet med mascara-minen

Kom åter att  tänka detta häromdagen när jag i fullfärd med mascaran målade på ett ordentligt lager av mascara. Jag kollade i spegeln och mötte synen av en vid-öppen mun, som i takt med mascaraborsen rörde på sej, ögonbrynen hissades upp och ned, värre än den värsta berg-och-dal-banan på liseberg. Ansiktet var mer eller mindre ihopskrynklat i en min värre än ett russin någonsin kunnat åstakomma. Jag mötte bilden, och började gapskratta. Varför är det så, att när vi tjejer, unga som gamla, gör dom här förskräckligt fula russin-i kombination med vid öppen mun- hissa ögonbrynen uppochned minen när vi `mascarar´ oss?  Det är vad vi alla vill ha svar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0